Brand Development, Brand and Product Communication
Brand Relaunch with strong customer engagement focus
FPX ist nicht nur einer der weltweiten Top-Player im Bereich CPQ, sondern auch ein echter Software-Pionier mit Wurzeln, die bis in die 80er Jahre und zum Commodore C64 zurückreichen. Ihren Eintritt in den europäischen Markt wollten sie als Gelegenheit nutzen, frisches Blut in ihre Marke zu pumpen. Mit einem stärkeren Auftreten und einer einladenden Kundenkommunikation wollten sie sich so auch global etablieren.
Keep what's good. Improve what can be improved. Strike the rest. Our clear approach to brand evolution.
Our analysis showed that the most important brand aspects were the rich history, the established logo and the recognition value of the primary brand colours grey and yellow.
Everything else had to be rethought and redefined. We complemented the look & feel with a modern and characteristic illustration style that makes even such an abstract and number-driven theme as CPQ entertaining and tangible.
Our conclusion from 15 years of software marketing: The more complex and abstract your product, the more fun it is for your audience when you find creative ways to present your story and model in a simple way. Nothing works as well as good illustrations, trust us. Or simply scroll through this small number of examples.
Hier finden Sie eine Auswahl weiterer Referenzen.